Bataie de joc

Bataie de joc

Toata lumea trebuie sa stea in casa. Asta e regula. Exceptiile sunt cei care se duc la serviciu sau au drumuri importante de facut: aprovizionare cu alimente, cu medicamente, etc. Toata lumea stie ce trebuie sa faca. Sa se izoleze pentru a intrerupe lantul transmiterii virusului. Foarte bine. Stim si majoritatea intelegem si respectam decizia guvernului. O si sustinem pentru ca este logica.
Trebuie insa sa completam niste declaratii pe care sa le prezentam organelor de ordine. Celor care asigura respectarea deciziei guvernamentale. Si asta e bine, necesar chiar. Doua declaratii sunt. Atat. Pot fi scrise si de mana. Si asta e bine.
Ieri a aparut online o aplicatie care putea fi accesata si completata, dupa care o descarcai pe orice terminal doreai. Telefon sau tableta. Super, mi-am spus si am verificat daca formularele corespundeau legislatiei. Corespundeau. I-am felicitat in gand pe initiatori si am distribuit-o peste tot. Am primit zeci de multumiri. Sigur nu era fizica cuantica, dar era de ajutor. Un roman a scris o aplicatie simpla si utila, pe care a pus-o la dispozitia tuturor. Gratis. Gratis, in aceiasi perioada in care o banala masca de unica folosinta costa de 10-20 de ori mai mult decat inainte de criza. Bravo lui . 
Astazi am accesat aplicatia incercnand sa o folosesc. Am fost redirectionat la un site oficial. Ok mi-am zis si am intrat pe site. Si aici surpriza. Exista declaratiile. Dar nu le pot folosi pentru ca sunt in pdf. Deci, ori am o imprimanta, le descarc , le completez de mana si le fotografiez, ori le scriu de mana. 
Am trait 30 de ani in comunism. Am inteles imediat. Am luat legatura cu cei care au facut aplicatia si, asa cum ma asteptam, li s-a interzis sa o utilizeze. Informatiile pot veni doar din surse autorizate. Asta a fost motivatia.
Deci cand toata lumea este speriata si are nevoie de ajutor, chiar de unul mic, dar ajutor, undeva e cineva, care este preocupat cum sa ii puna pumnul in gura celui care benevol si gratis, s-a preocupat sa dea o mana de ajutor. Sfanta birocratie nu se lasa ingenunchiata de nimic. Sunt convins ca e vorba de cineva din partea de jos a lantului ierarehic de la interne. Cineva care se face ca are treaba. Imi este rusine mie ca el, birocratul, poate sa faca asa ceva. 
Am gasit programatorul care a facut aplicatia, am luat-o de la el si incercam sa o punem noi pe sit-urile noastre.
Bravo programatorule, rusine birocratule. 

Comments

Popular posts from this blog

Principiul lui Peter

Presa scrisa

S-a rezolvat! Nu se poate!